Опис педагогічної діяльності



Педагогічний стаж : 24 роки.

Проблемне питання, над яким працюю: сучасні підходи до проведення уроків математики та інформатики.


         Курс математики спрямований на  реалізацію завдань математичної освіти учнів. В своїй роботі я намагаюсь дотримуватись компетентнісного підходу, відповідно до якого кінцевим результатом навчання предмета є сформовані певні компетентності як здатності учня успішно діяти в навчальних і життєвих ситуаціях і нести відповідальність за свої дії. Компетентність  формується на основі здобутих знань, досвіду діяльності, вироблених ціннісних орієнтацій, ставлень, оцінок.В школі навчання математики  передусім підпорядковане формуванню предметної математичної компетентності, опис якої подано у розділі “Державні вимоги до загальноосвітньої підготовки учнів” програми з математики. Крім того, вчитель математики  повинен зробити певний внесок у формування окремих ключових компетентностей, зокрема загальнонавчальної (уміння вчитися), комунікативної (здатності грамотно формулювати і висловлювати судження), загальнокультурної та інших. Формування зазначених компетентностей підпорядковується реалізації загальних завдань шкільної математичної освіти, що здійснюється на всіх ступенях школи. На сучасному етапі потрібно не просто передавати систему знань, а навчити учнів учитися, здобувати знання самостійно. Тому , щоб зацікавити учнів у цьому до сучасного учня потрібно застосовувати  сучасні підходи до проведення уроків.Перше, про що потрібно говорити - це застосування ІКТ технологій. В своїй роботі я широко застосовую презентації тем, як створених самостійно, так і створених моїми колегами. При викладанні математики у 5 і 6 класах дуже гарний є програмний продукт "Математика", який ефективно використовувати на різних етапах уроку. Головне, чого потрібно дотримуватись : "не переборщити". В старших класах використовую прогрмний комплекс "Gran" на окремих етапах уроків, зокрема при побудові графіків функцій. Наявність в школі мультимедійної дошки чи мультимедійного проектору зробила б ці види діяльності набагато різноманітнішими та продуктивнішими. Нажаль, ми про це тільки мріємо.Друге - це проектна діяльність. Такий вид роботи я більше застосовую на уроках інформатики. Проектна діяльність дає змогу включити кожного учня до пізнавальної дослідницької роботи, проявити творчість, розвивати комунікативні здібності .Третє - виконання завдань та задач, що мають практичну спрямованість. На останніх уроках (це вже місяць травень), коли на дворі стоїть чудова тепла погода, всі контрольні роботи написані, більшість учнів вже знають свої річні оцінки, дітей в класі втримати вже не можливо, тоді я проводжу практичні роботи на подвір'ї школи. Якщо клас великий, розбиваю їх на різнорівневі групи і вони виконують конкретні завдання:


  1. Здійснити потрібні виміри і скласти план школи у певному масштабі, обчислити площу, яку займає приміщення школи та периметр ( прилади - рулетка) (5, 6 класи)
  2. Побудувати на місцевості прямокутник для здійснення забудови приміщення з певними розмірами (прилади - рулетка, мотузка)  (8-11 класи)
  3. Виміряти висоту дерева, на яке не можна залізти (прилади - рулетка) - старші класи.
  4. Виміряти відстань до недосяжної точки (уявної, що знаходиться на іншому березі річки).
  5. Визначити висоту будівлі.
  6. Скласти план подвір'я школи.
  7. та інші.

Складання плану школи
Побудова прямокутника на місцевості з допомогою мотузки


Вмірювання площі
Розмітка під забудову
Проект "Наш парк"
                       Наступний вид роботи - це проведення математичних тижнів. Такий тиждень зазвичай закінчується математичним вечером. Два роки поспіль такий математичний вечір я проводжу у формі гри "Чисельник чи знаменник?", де змагаються команда хлопців та команда дівчат.
"Хто я?"


"Спільна справа"
"Збери слово"
Лінійка "Світ без математики"

           




















Ось уже четвертий рік я викладаю математику в профільних класах. Скажу відверто - це для мене трохи нове, цікаве, що потребує додаткових зусиль, затрат часу та енергії. Нажаль профільний клас в сільській школі - це не те, що я собі раніше уявляля про профільне навчання. На мою думку профіль повинен обирати собі кожен учень самостійно, але в сільській місцевості це зробити занадто складно. Але я відчула задоволення, коли учні мого першого профільного випуску обрали на ЗНО математику і успішно справилися з завданнями і вступили до ВУЗів, в яких потрібен був сертифікат саме з математики.     

Кенгуру-2013
     
  Наостанок все ж таки хочу підтримати думку завідувачки обласного методичного кабінету вчителів математики Ткаченко Любов Опанасівни, що математики потрібно вчитись з ручкою, крейдою, зошитом, дошкою. Адже, щоб навчитись співати, потрібно співати, щоб навчитись плавати, потрібно плавати, а щоб навчитись розвязувати задачі - потрібно їх розвязувати. Адже при складанні ДПА чи ЗНО з математики перевіряють саме знання з математики та вміння їх застосовувати.